Implementatie conversiepixel beslist.nl in Magento

Beslist.nl conversiepixel Magento

Sinds juli hanteert Beslist.nl een vergoedingsmodel waarbij webwinkels niet betalen per click (CPC) maar voor de gerealiseerde verkopen (CPS). Met het Cost per Sale principe wil Beslist.nl meer inzicht krijgen in de performance van de bezoekers en de verkopen van de webshops verhogen. De verandering in het betaalmodel verplicht adverteerders om een conversiepixel op te nemen in hun webshop. Alleen op deze manier kan Beslist zien of er daadwerkelijk een verkoop heeft plaatsgevonden.

Conversiepixel valt beslist niet altijd goed

De conversiepixel heeft de discussie flink opgelaaid. Met het nieuwe kostmodel krijgt de prijsvergelijker namelijk gevoelige informatie van adverteerders in handen, waaronder transactiegegevens. Beslist.nl zegt de data uitsluitend te gebruiken voor de vaststelling van de aankoopafhankelijke vergoeding en voor de verbetering van hun rol als advanced reseller richting de webshops.

Slimme zet of verkeerde stap? Veel grote eCommerce klanten van Beslist.nl voelen niets voor het nieuwe verdienmodel waarmee hun order- en transactiegegevens inzichtelijk zijn.Wehkamp verzet zich als eerste tegen het nieuwe beleid en besluit 10.000 producten van beslist te halen. Ook Bol.com en Coolblue hebben niet het voornemen om op deze basis door te gaan.

Update augustus 2014: de dreiging van meerdere grote klanten om de samenwerking met Beslist.nl op te zeggen was reden voor de prijsvergelijker om voorlopig  af te zien van de verplichte conversiepixel. Het CPC model waarbij webshops betalen per click, blijft voor nu dus bestaan.

Geen problemen met het nieuwe CPS model van Beslist.nl voor uw Magento webshop? eCommerce24 helpt met de implementatie van de conversiepixel.

Implementatie conversiepixel script Magento

Om de conversiepixel toe te voegen aan uw Magento store zal er op de succespagina een javascript aangeroepen moeten worden dat de verbinding met Beslist.nl mogelijk maakt. Beslist.nl levert een basisscript dat niet Magento vriendelijk is en een upgrade nodig heeft om geimplementeerd te worden. Om de conversiepixel Magento vriendelijk te maken zal er PHP scripting toegevoegd moeten worden om de pixel generiek te maken.

Als de integratie van de conversiepixel goed is gegaan zullen de volgende zaken bekend zijn bij Beslist.nl:

  • ordernummer
  • totaalbedrag van de order inclusief diensten en BTW
  • bezorgkosten
  • producten (sku, aantal, prijs per stuk)

Heeft u interesse in een Magento geschikte conversiepixel of heeft u vragen over dit artikel? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

*

 

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

Contact

Labels van de QualityFocus groep: