contentmarketing

Contentmarketing

Je webshop is gebouwd, de verzend- en betaalmethoden zijn geconfigureerd en je producten staan netjes in de online catalogus. En dan? Hoe laat ik mijn doelgroep weten dat ik online ben? Val ik terug op traditionele publiciteit als bladen, posters of radiocommercials? Werkt online advertising misschien beter voor mijn webshop?

Stop…niet zo snel.

Het meest waardevolle deel van je marketing begint al voordat je webshop online gaat.

De kracht van contentmarketing

Is er tijdens het proces ook nagedacht over teksten en zoekwoorden  op je webshop? Bevatten je categorieën en producten voldoende relevante omschrijvingen waarop je doelgroep je kan vinden? Met een goede contentmarketing strategie toon je je doelgroep dat je een authoriteit bent op jouw vakgebied en verbeter je je Google-ranking. Dit effect wordt nog vergroot wanneer je informatie en producten via social media deelt, actief een blog bijhoudt of video’s publiceert. Is jouw omschrijvende tekst op Google overtuigender dan die van je bovenbuurman? Dan doen die paar posities er ook niet meer toe. Grote kans dat bezoekers doorklikken naar jouw webshop.

Samen met SEO!

Met de introductie van Hummingbird in 2013 waardeert Google sterke content meer dan ooit. Dit betekent ook direct het einde van SEO-trucjes als keyword stuffing. Contentmarketing is de nieuwe bijbel voor webredacteuren en contentmarketeers die online goede resultaten willen behalen. Betekent dit het einde van SEO? Verre van. Beide disciplines hebben elkaar nodig. Zonder sterke content geen hoge SEO waarde en zonder doordachte SEO strategie geen goede vindbaarheid op je content. Maak dus optimaal gebruik van beide disciplines om je reputatie én online marketing positie te versterken.

Lees meer over SEO.

Ontbreekt het je aan tijd om goed na te denken over waardevolle content? Wij werken graag aan een betere zichtbaarheid en conversie van jouw webshop door inzet van een effectieve contentmarketingstrategie.

Contact

Labels van de QualityFocus groep: