Search Engine Marketing

SEA (Search Engine Advertising)

Over SEA

Search Engine Advertising (ook wel Search Engine Marketing genoemd ) wordt ingezet door online ondernemers en organisaties die betaald willen adverteren op zoekmachines. Hun advertenties dienen om zoveel mogelijk vertoningen (bereik) en clicks te genereren en om de conversie op hun website of webshop te verhogen. Een conversie staat gelijk aan een informatieaanvraag, een aanmelding of een aankoop. De grootste en meest gebruikte aanbieder van dit soort diensten is Google Adwords.

Een advertentievertoning is gekoppeld aan zoekwoorden binnen een aangemaakte advertentiegroep en toont zich op het moment dat bezoekers binnen Google zoeken op deze termen. Afhankelijk van het budget verschijnen de advertenties boven of naast de natuurlijke zoekresultaten. Het systeem hanteert een Pay Per Click (PPC) model. Een adverteerder betaalt enkel wanneer er doorgeklikt wordt naar zijn website of webshop.

SEA voor online verkopers

Met name voor online verkopers van producten kan Google Adwords goede resultaten geven. Voorwaarden voor succes liggen veelal in een gedegen strategie, dagelijkse monitoring en een adequate bijsturing. Teleurstellende ervaringen hebben vaak te maken met campagnes waar onvoldoende goed over nagedacht is en waar budgetten smelten als sneeuw voor de zon. Begin dus klein, leer uit je rapportages en stuur tijdig genoeg bij.

Vraag ons eens naar onze gerealiseerde Google Adwords campagnes. We gebruiken onze ervaringen en tools graag om een efficiente campagne bij je in te zetten en te onderhouden.

Contact

Labels van de QualityFocus groep: